Någon annan, någon bättre om hon slöt ögonen

Intensivt det här nu. Det är gött, skönt att ha grejer att göra. Hade sjukt mysigt på Linas sommarställe. Någon, minns inte vem, kläckte idén att man skulle ha ett kollektiv där. Leva lite på bidrag och käka morötter som man odlar. Ja, varför inte. Dock skulle jag börja gå folk på nerverna när det blev långtråkigt och ingenting hände. Men trevligt var det. Fina vänner i vacker miljö.
Har upptäckt en sak som hänt med migsjälv på senare tid, jag har börjat kära ner mig i vacker natur. Förra veckan tog jag bilen ut mitt i natten och satte mig på en sten vid en liten sjö. Bara satt där och glodde på himlen som speglade sig i vattnet. Rökte en långsam cigarett och upplevde hur hela världen blev ljusare och ljusare. Och höll käft. Inte ett ljud mer en något litet plask från sjön.
Utom det där som alltid låter i öronen. Susar, brusar, piper och håller på. Sena kvällar är det faktiskt jävligt jobbigt när man inte kan sova, ligger och lyssnar på det. Samma visa rullar om och om igen natt efter natt och skall så göra resten av mitt liv. Jävla dumt. Om det  är ett råd som jag tagit till mig och som jag verkligen tycker är vettigt så är det de här orden;
If you worry too much, you will have problem.
Inte så välformulerade, inte så välartikulerade när de sades på riktigt dålig på asiatiskt bruten engelska. Innebörden är väl poängen. Genomförandet det svåra.
För någon timme sen kom ett CP regn. Jävlar vad det regnade. Åskade och blixtrade. Det var jävligt mäktigt.
När vi tagit oss från Horn in till stan igen efter den alldeles för långa bilfärden (fattar inte hur man pallar med det varje morgon?) Vare dags för Åkelektion. Detta välkända begrepp, ingen bryr sig riktigt om vad det är för ämne, det är en Åkelektion helt enkelt. Vi fick tillbaka våra Åkeprov, Detta välkända begrepp, ingen bryr sig riktigt om vad det är för ämne, det är ett Åkeprov helt enkelt. Fick MVG på mitt. Fitta va bra det känndes, hade blivit sur annars.
Åke hade bjudit hem hela 2A till sin gård i Nykil. Fint vare. Riktigt skönt karaktäristiskt allting där. Oerhört vackert belägen på en kull med åkrar och kullar runtomkring
Jävligt lydiga kor, dom kom när Åke ropade på dom. Dom kom när Gunnila ropade på dom med men det är ju för att hon har övat på kammarkören i säkert 20 år nu!
(snodde bilden av Anna K)

Det har varit en händelserik dag kan man sammanfatta den som och jag har inte pallat skriva allt här. Det ständiga vemodet som verkar ha fattat tycke för mig hänger efterhängset kvar. Om det ändå fanns ett bättre, en bättring, ett ngt annat.
Hej då

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skulle ta och följa med ut till min syster någon dag. där är verkligen vacker natur, mysiga människor.

2011-06-08 @ 19:28:54
URL: http://visiondumonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0