Jobba, äta, sova PÄNGAR

Första dagen på jobbet. Skittråkigt! Kneget går ut på att jag och en kille till snyggar till lite (eller mycket) på min gamla skola. Putsa fönster är fan pisstråkigt och händerna blir fula och svider av rengöringsmedel. Jag har fula kläder på mig MENEMEN jag får betalt. Att jobba suger pung men att få betalt är ju fan jävligt värt. Det bästa med att få betalt är att man får det i pengar. Nu kan du kära läsare kanske känna att här har den gode Peterson tappat greppet och sitter och förklarar självklarheter och så är det ju faktiskt. Men när jag skriver detta är det mest för att jag själv ska fortsätta hålla my eyes on the ball och fortsätta jobba o tjäna pengar. mmmmmmmmm pengar.
Taggar motorcykelkörkort väldigt mycket. Det kostar pengar!
Igår fick jag mejl av emmabodafestivalen som ville att jag skulle komma o jobba där. Där kommer jag nog ha ett kul jobb så det gör inget att det inte betalar sig i pengar. Men det är lite gött att inte betala för festivaler iår, det hade nog spräckt budgeten litegranna om jag åkt på både peace o eboda.
Vi tar en bild på kimme på det
Tråkigt att inte träffa folk regelbundet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

dina arbetskläder kan ju knappast vara värre än på mitt framtida jobb där killar har blå och tjejer röda. innan jag slogs av denna hemska syn hade jag nog trots allt någon illusion om att sådant här inte förekom i sverige längre, möjligen på dagis (inte för att det är mer okej snarare mindre), men tydligen så gör det det and that really pisses me off.

2011-06-15 @ 21:16:21
URL: http://visiondumonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0