Hinner med

Dagen började smed ett Åke prov. Kom till skolan i god till, välförberedd och va fan nästan taggad! Men inte finns det någon Åke på Åkes arbetsrum. Åke finns just då inte alls så det hela börjar med att jag får springa runt o leta efter Åke. Men tillslut hitta jag honom =)
Det kändes rätt bra. Jag gillar ju nittonhundratalshistoria det är jävligt intressant, synd att det inte hinns med mer. Det gör mig lite irriterad.
Sen tog jag och Fanny en promenad. Praktisk tjej att promenera med eftersom hon inte går runt och såsar som min morfar skulle ha sagt. Man får ju fan ha lite jävla tempo!
Nästa hållpunkt var att inte gå och utvärdera en värdelös kör utan istället ta en välbehövlig picnic i det gröna med den gode Tennis Wenger. Satte oss vi Linköpings Brukshunds Klubb. Vackert och grönt var landskapets huvudmotiv. Fan vad jag älskar sommaren.
Efter att ha lämnat av Tennis åkte jag till mormor och morfar och lånade lite grejer till balen. Det va trevligt att träffa dom. Morfar var djupt engagerad i en Tennis match men tog sig ändå tid att hjälpa till =) Mormor sydde ett par ärmhållare åt mig. Snälla morföräldrar har man ju! Drack lite té med dom, diskuterade skolsystemet, Israel Palestina konflikten, blodtrycksmätare, atombomber, Kongokrisen på 60 talet, internet, Mladic och Haag, befolkningsutveckling, FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna och slutligen lite ost.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ska man ändå gå kan man ju göra det ordentligt liksom!

2011-06-02 @ 17:02:42
URL: http://fannysandqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0